Splošni pogoji
Splošni pogoji poslovanja
S spletno trgovino www.gradbena-tocka.si upravlja podjetje:
GRADBENA TOČKA, trgovina in storitve, d.o.o. – skrajšano ime: Gradbena točka d.o.o. (v nadaljevanju »ponudnik«),
Sedež podjetja: Tupaliče 59, 4205 Preddvor
ID za DDV: SI35489901
Davčni zavezanec: DA
Matična številka: 3864693000
TRR/IBAN: SI56051008013168615
BIC: ABANSI2X
Naziv in naslov banke: Abanka Vipa d.d., Nazorjeva 1, 4000 Kranj
TRR/IBAN: SI56290000050709711
BIC: BACXSI22
Naziv in naslov banke: UNICREDIT BANKA SLOVENIJA d.d., Šmartinska 140, 1000 Ljubljana
Splošni pogoji poslovanja in uporabe spletne trgovine www.gradbena-tocka.si so sestavljeni v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPot-1), Zakonom o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2), Splošno uredbo o varovanju osebnih podatkov (GDPR), Zakonom o elektronskem poslovanju na trgu (ZEPT), Zakonom o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2), ter na podlagi priporočil GZS in mednarodnih kodeksov za e-poslovanje.
Splošni pogoji poslovanja obravnavajo delovanje spletne trgovine, pravice uporabnika ter poslovni odnos med ponudnikom in kupcem.
Spletna trgovina posluje in sklepa pogodbe v slovenskem jeziku s polnoletnimi osebami oz. osebami, starejšimi od 15 let, v skladu s slovensko zakonodajo in splošnimi pogoji poslovanja podjetja Gradbena točka d.o.o.
Ponudba blaga, ki je objavljena v spletni trgovini, velja do objave preklica ponudbe oz. do odprodaje zalog.
Prosimo, da pozorno preberete splošne pogoje poslovanja, saj vas ti zavezujejo s trenutkom, ko potrdite oziroma oddate vaše naročilo. Šteje se, da ste z vsako transakcijo, opravljeno preko naše spletne trgovine, seznanjeni s celotno vsebino splošnih pogojev in ste v ponujene splošne pogoje privolili brez omejitev.
Pridržujemo si pravico do spremembe pogojev brez predhodnega obvestila. Spremembe veljajo od trenutka objave dalje in so za uporabnika zavezujoče.
S potrditvijo naročila je uporabnik seznanjen s splošnimi pogoji poslovanja, varstvom osebnih podatkov in pravnim obvestilom.
Cene izdelkov
Cene izdelkov v spletni trgovini so navedene v evrih (€) in že vključujejo DDV (davek na dodano vrednost). Cene artiklov ne vključujejo stroškov dostave oziroma poštnine. Ti so navedeni ob izračunu vrednosti naročila pred elektronsko potrditvijo naročila.
Cene so zagotovljene za dan naročila in se lahko dnevno spremenijo, brez predhodnega obvestila. Prodajalec bo v primeru sprememb cen morebitne kupce, ki so v postopku naročila, o tem obvestil.
Dostava oziroma osebni prevzem
Informacije o načinih in stroških dostave, osebnem prevzemu in dobavnih rokih se nahajajo na zavihku Dostava.
Možnosti plačila
Informacije o podprtih načinih plačila se nahajajo na zavihku Možnosti plačila.
Pogoji za vrnitev blaga in pravica do odstopa od pogodbe
Informacije v zvezi z pravico do odstopa od pogodbe in vračilom blaga se nahajajo na zavihku Pogoji za vrnitev blaga in pravica do odstopa od pogodbe.
Uveljavljanje garancije ali stvarne napake
Garancija
Za izdelke, za katere je podjetje Gradbena točka d.o.o. (v nadaljevanju prodajalec) izročil kupcu garancijski list, veljajo garancijski pogoji zapisani na izročenem veljavnem garancijskem listu in veljajo od dneva nakupa s predložitvijo računa. Za reševanje reklamacij je pristojen pooblaščen servis.
Za uveljavljanje reklamacije je potrebno izdelek poslati ali dostaviti na servis, ki je dolžan izdelek popraviti v roku 45 dni od prejema zahteve za odpravo napak. Pri določitvi podaljšanega roka se upoštevajo narava in kompleksnost blaga, narava in resnost neskladnosti ter napor, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave. Če izdelka servis ne uspe popraviti v zakonskem roku, mora prodajalec kupcu zagotoviti nov brezhiben izdelek.
Izključitev iz garancije
Garancija ne krije poškodb, ki bi nastale zaradi:
- nepravilne ali malomarne rabe, vključno z zlorabo ali uporabo neprimerne opreme;
- nepooblaščenih posegov v orodje, vključno z odpiranjem izdelka in preureditvami na orodju;
- mehanskih poškodb ali preobremenitve orodja;
- prenizke ali previsoke električne napetosti;
- zunanjega udarca (padec ali udarec);
- uporaba neoriginalne opreme;
- nepravilne montaže orodja;
- izostalega ali nepravilnega vzdrževanja orodja;
- redne obrabe;
- nepravilnega prevoza po izročitvi orodja;
- neupoštevanja navodil za uporabo;
- višje sile.
Garancija prav tako ne krije razstavljenih, delno razstavljenih ali z neoriginalnimi deli popravljenih strojev, ki so jih poskušale popravljati nepooblaščene osebe ali nepooblaščeni servisi. Garancija ne krije rednega vzdrževanja potrošnih ali obrabnih delov ter normalne obrabe orodja.
Stvarna napaka
Pravico do uveljavljanja stvarne napake na artiklu natančneje urejajo določila Zakona o varstvu potrošnikov (Uradni list RS, št. 98/04 – uradno prečiščeno besedilo, 114/06 – ZUE, 126/07, 86/09, 78/11, 38/14, 19/15, 55/17 – ZKolT, 31/18 in 130/22 – ZVPot-1).
Stvarno napako, to je, ko izdelek nima lastnosti, ki so potrebne za njegovo rabo oz. nima drugih dogovorjenih lastnosti. Kdaj je napaka stvarna? Kadar:
- artikel nima lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo ali za promet,
- artikel nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana,
- artikel nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane,
- je prodajalec izročil artikel, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
Stroj pri katerem želite uveljavljati stvarno napako lahko prinesete ali pošljete v našo poslovalnico.
Prodajalec odgovarja za neskladnosti, ki jih je imelo blago v času dobave.
Prodajalec ne odgovarja za stvarno napako, če je kupca posebej obvestil, da posamezna lastnost blaga odstopa od objektivnih zahtev za skladnost ter je potrošnik izrecno in ločeno sprejel to odstopanje.
Prodajalec odgovarja za vsako stvarno napako, ki se pokaže v dveh letih od dobave blaga (prvo leto je dokazno breme na prodajalcu, drugo leto je dokazno breme na kupcu).
Če je predmet prodajne pogodbe rabljeno blago, se lahko prodajalec in potrošnik dogovorita za krajši rok odgovornosti prodajalca, vendar ne krajši kot eno leto.
Kupec (fizična oseba) lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, če o stvarni napaki obvesti prodajalca v dveh mesecih od dneva, ko je bila stvarna napaka ugotovljena. O uveljavljanju stvarne napake nas obvestite na: info@gradbena-tocka.si.
Če je obstoj stvarne napake sporen, prodajalec o tem pisno obvesti kupca v osmih dneh od prejema zahtevka.
Postopek uveljavljanja stvarne napake:
- Izpolnite Obrazec za vračilo izdelkov za uveljavljanje stvarne napake (najdete ga tukaj), v katerem podrobno opišite napako oz. težavo, ki jo imate z artiklom;
- stroj pripeljite v našo poslovalnico ali ga pošljite po pošti;
- če stroj vračate po pošti, ga najprej pripravite za transport. Stroj pred predajo prevozniku ustrezno zaščitite. Stroj morate zaščititi z originalno embalažo ali embalažo, ki lahko stroj zaščiti enako kot ga je originalna embalaža, da bi se izognili poškodbam pri prevozu. Ne pozabite priložiti obrazca s podatki in kopije računa.
Stroj dostavite ali pošljite na naslov:
Gradbena točka d.o.o.
Tupaliče 59
4205 Preddvor
V primeru, da je stvarna napaka utemeljena, lahko izbirate med štirimi pravicami in sicer:
- odpravo napake,
- zamenjavo blaga z novim, brezhibnim blagom,
- vrnitev dela plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
- vračilo plačanega zneska.
Neskladnost blaga
Prodajalec mora kupcu izročiti blago v skladu s pogodbo in odgovarja za skladnost svoje izpolnitve.
Blago je skladno s prodajno pogodbo zlasti, kadar je to primerno:
- ustreza opisu, vrsti, količini in kakovosti ter ima funkcionalnost, združljivost ter druge lastnosti, kot je zahtevano v prodajni pogodbi;
- je primerno za poseben namen, za katerega ga kupec potrebuje in s katerim je kupec seznanil prodajalca najpozneje ob sklenitvi prodajne pogodbe, prodajalec pa je s tem soglašal;
- je dobavljeno skupaj z vsemi dodatki in navodili, vključno z navodili za namestitev, kot je določeno v prodajni pogodbi, ter
- je posodobljeno, kot je določeno v prodajni pogodbi.
Poleg izpolnjevanja zahtev iz zgornjega odstavka mora blago tudi:
- ustrezati namenom, za katere se običajno uporablja blago iste vrste, pri čemer je treba, kadar je to primerno, upoštevati druge predpise, tehnične standarde ali v primeru neobstoja takih tehničnih standardov panožne kodekse ravnanja, ki se uporabljajo za posamezni sektor;
- biti take kakovosti in ustrezati opisu vzorca ali modela, ki ju je prodajalec dal na razpolago kupcu pred prodajo, kadar je to primerno;
- biti dobavljeno skupaj s takimi dodatki, vključno z embalažo, navodili za namestitev ali drugimi navodili, za katere lahko kupec razumno pričakuje, da jih bo prejel, kadar je to primerno, in
- biti take količine ter imeti značilnosti in druge lastnosti, vključno v zvezi s trajnostjo, funkcionalnostjo, združljivostjo in varnostjo, kot je običajno za blago iste vrste in ki jih kupec lahko razumno pričakuje glede na naravo blaga in ob upoštevanju kakršne koli javne izjave, podane pri oglaševanju ali označevanju s strani ali v imenu prodajalca ali drugih oseb v predhodnih členih pogodbene verige, vključno s proizvajalcem, razen če prodajalec dokaže, da:
- za javno izjavo ni vedel in od njega ni mogoče razumno pričakovati, da bi zanjo vedel,
- je bila javna izjava do sklenitve prodajne pogodbe popravljena na enak ali primerljiv način, kot je bila podana, ali
- javna izjava ni mogla vplivati na odločitev za nakup blaga.
Primernost blaga za normalno rabo se presoja glede na običajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli prodajalčevih izjav o značilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem.
Prodajalec odgovarja za vsako neskladnost blaga, ki se pokaže v dveh letih od dobave blaga (prvo leto je dokazno breme na prodajalcu, drugo leto je dokazno breme na kupcu).
Če je predmet prodajne pogodbe rabljeno blago, se lahko prodajalec in potrošnik dogovorita za krajši rok odgovornosti prodajalca, vendar ne krajši kot eno leto.
Potrošnik (fizična oseba) lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova neskladnosti, če o neskladnosti obvesti prodajalca v dveh mesecih od dneva, ko je bila neskladnost ugotovljena.
Če je obstoj neskladnosti blaga sporen, prodajalec o tem pisno obvesti potrošnika v osmih dneh od prejema zahtevka.
Poglavje o neskladnosti blaga velja za prodajne pogodbe, ki so bile sklenjene po začetku uporabe Zakona o varstvu potrošnikov (Uradni list RS, št. 130/22, ZVPot-1) to je po in vključno z datumom 26.01.2023.
Svoje pravice iz naslova neskladnosti lahko uveljavljate z obrazcem Obrazec za vračilo – zahteva za skladnost artikla (najdete ga tukaj):
- pisno na naslov Gradbena Točka d.o.o., Tupaliče 59, 4205 Preddvor, pisno na elektronski naslov info@gradbena-tocka.si, osebno v poslovalnici Gradbene točke na naslovu: Tupaliče 59, 4205 Preddvor.
- stroj pripeljite v našo poslovalnico ali ga pošljite po pošti;
- če stroj vračate po pošti, ga najprej pripravite za transport. Stroj pred predajo prevozniku ustrezno zaščitite. Stroj morate zaščititi z originalno embalažo ali embalažo, ki lahko stroj zaščiti enako kot ga je originalna embalaža, da bi se izognili poškodbam pri prevozu. Ne pozabite priložiti obrazca s podatki in kopije računa.
Prodajalec ne odgovarja za neskladnost na blagu, ki se pokaže potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena. Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku enega leta od izročitve.
V primeru neskladnosti blaga je kupec, ki je o neskladnosti blaga obvestil prodajalca, pod pogoji in v vrstnem redu iz tega odseka, upravičen da:
- zahteva od prodajalca brezplačno vzpostavitev skladnosti blaga;
- zahteva znižanje kupnine v sorazmerju z neskladnostjo ali odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska.
Kupec lahko od prodajalca zahteva, da v razumnem roku od trenutka, ko prodajalca obvesti o neskladnosti, ki ni daljši od 30 dni, brezplačno vzpostavi skladnost blaga brez znatnih nevšečnosti za kupca, pri čemer se upoštevata zlasti narava blaga in namen, za katerega kupec blago potrebuje.
Rok se lahko podaljša na najkrajši čas, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave, vendar za največ 15 dni. Pri določitvi podaljšanega roka se upoštevajo narava in kompleksnost blaga, narava in resnost neskladnosti ter napor, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave. O številu dni za podaljšanje roka in razlogih za njegovo podaljšanje prodajalec obvesti kupca pred potekom roka iz prejšnjega odstavka.
Da bi se vzpostavila skladnost blaga, lahko kupec izbere med popravilom blaga in zamenjavo blaga z novim brezhibnim blagom, razen če:
- je izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka nemogoča ali
- izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka predstavlja nesorazmerne stroške za prodajalca v primerjavi z drugim jamčevalnim zahtevkom ob upoštevanju vseh okoliščin.
Kupec lahko zahteva sorazmerno znižanje kupnine ali odstopi od prodajne pogodbe v katerem koli od naslednjih primerov:
- prodajalec ni popravil ali zamenjal blaga ali, kadar je to ustrezno, ni končal popravila ali izvedel zamenjave blaga v skladu s tem zakonom oziroma je zavrnil kupčev jamčevalni zahtevek za vzpostavitev skladnosti blaga v skladu s šestim odstavkom prejšnjega člena;
- neskladnost obstaja, čeprav je prodajalec poskušal vzpostaviti skladnost;
- narava neskladnosti je tako resna, da upravičuje takojšnje sorazmerno znižanje kupnine ali odstop od prodajne pogodbe, ali
- prodajalec je izjavil ali pa je iz okoliščin očitno, da prodajalec ne bo vzpostavil skladnosti blaga v razumnem roku ali brez znatnih nevšečnosti za kupca.
Ne glede na prejšnji odstavek lahko kupec odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska, če se neskladnost pojavi v manj kot 30 dneh od dobave blaga.
V vsakem primeru ima kupec tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti.
Pravice kupca ugasnejo s potekom dveh let od dneva, ko je o neskladnosti obvestil prodajalca.
Če obstoj napake na blagu ni sporen, mora prodajalec čimprej, vendar najpozneje v roku osmih (8) dni ugoditi kupčevi zahtevi. Prodajalec mora pisno odgovoriti kupcu na zahtevo najpozneje v osmih (8) dneh po njenem prejemu, če je obstoj napake na blagu sporen.
Pravico do uveljavljanja stvarne napake na artiklu natančneje urejajo določila Zakona o varstvu potrošnikov (Zakon o varstvu potrošnikov (Uradni list RS, št. 98/04 – uradno prečiščeno besedilo, 114/06 – ZUE, 126/07, 86/09, 78/11, 38/14, 19/15, 55/17 – ZKolT, 31/18 in 130/22 – ZVPot-1)
Varovanje osebnih podatkov
Informacije o varovanju osebnih podatkov se nahajajo na zavihku Varovanje osebnih podatkov.
Odveza odgovornosti
Prodajalec se po svojih najboljših močeh trudi zagotoviti ažurnost in pravilnost podatkov, ki so objavljeni na njegovih straneh. Kljub temu, pa se lahko lastnosti izdelkov, rok dobave ali cena spremenijo in prodajalec ne uspe popraviti podatkov na spletnih straneh. V takem primeru, bo prodajalec kupca obvestil o spremembah in mu omogočil odstop od naročila ali zamenjavo naročenega izdelka.
Fotografije izdelkov so simbolične in ne zagotavljajo lastnosti izdelka.
Prodajalec si pridržuje pravico onemogočiti spletno stran ali onemogočiti dostop do nje zaradi tehničnih ali drugih težav in vzdrževanja, kar pomeni tudi onemogočanje ali oviro za uporabo spletne trgovine. Prodajalec ni odgovoren za povrnitev morebitne izgube, škode ali stroškov, ki jih ima kupec zaradi prenehanja delovanja spletne trgovine.
Pravno obvestilo
Spletno mesto www.gradbena-tocka.si je v lasti podjetja Gradbena točka d.o.o.. Vse pravice
so pridržane.
Vsebine na spletnih straneh www.gradbena-tocka.si lahko vsebujejo gradivo, katerega avtorske
pravice so lahko tudi last tretjih oseb. Zato je vsakršno posredovanje informacij iz
spletnih strani dovoljeno samo s pismeno odobritvijo podjetja. Slednje si pridržuje pravico
do uporabe in objave vsebin za lastne potrebe, pri čimer ne razkriva izvora in identitete pisca.
Z uporabo spletne trgovine obiskovalec/kupec potrjuje, da sprejema opisane pogoje in se z njimi strinja.
Pritožbe in spori
V primeru pritožb, sporov ali težav se kupec lahko obrne na prodajalca po pošti na naslov Gradbena Točka d.o.o., Tupaliče 59, 4205 Preddvor ali po elektronski pošti na info@gradbena-tocka.si.
Na vse pritožbe se prodajalec odzove po elektronski pošti ali telefonsko v najkrajšem možnem času in v okviru zakonskih obvez glede na vrsto pritožbe.
Trgovec si bo prizadeval po svojih najboljših močeh morebitne spore rešiti sporazumno. Če sporazumna rešitev spora ne bo dosežena, je za reševanje vseh sporov med pogodbenima strankama pristojno Okrajno sodišče v Kranju.
Trgovec in uporabnik (kupec) kot udeleženca v elektronskem poslovanju medsebojno priznavata veljavnost elektronskih sporočil na sodišču.
Za te Splošne pogoje poslovanja in za vse spore med pogodbenima strankama velja in se uporablja slovensko materialno in procesno pravo, pri čemer se ne uporabljajo pravila mednarodnega zasebnega prava, ki bi zapovedovala uporabo kateregakoli drugega prava.
Za vsa razmerja ter pravice in obveznosti, ki niso urejene s temi Splošnimi pogoji poslovanja, se smiselno uporabljajo določila Obligacijskega zakonika, Zakona o elektronskem poslovanju na trgu, Zakona o varstvu osebnih podatkov in Zakona o varstvu potrošnikov.
Zakon o izvensodnem reševanju potrošniških sporov (Uradni list RS, št. 81/2015; v nadaljevanju ZIsRPS). ZIsRPS ureja izvensodno reševanje domačih in čezmejnih sporov med podjetji in potrošniki s posredovanjem izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov (v nadaljevanju: izvajalec IRPS). Skladno z drugim odstavkom 8. člena ZIsRPS ponudnik/prodajalec ne priznava nikakršnega izvajalca IRPS kot pristojnega za reševanje potrošniškega spora, ki bi ga kupec lahko sprožil v skladu z ZIsRPS.